Αν και το μπλογκ έχει μετά βίας μπει στην τρίτη του εβδομάδα, υπάρχει ήδη κίνηση και ενδιαφέρον. Ευχαριστώ ιδιαίτερα όσους αναγνώστες το τιμούν με τις επισκέψεις τους και τα σχόλιά τους, με τα οποία ορισμένοι μοιράζονται μαζί μας ενδιαφέρουσες γνώσεις και πληροφορίες, άλλοι προβαίνουν σε συναισθηματικά ξεσπάσματα που αποτελούν τη βάση και την ουσία κάθε συλλογής, και άλλοι κάνουν προτάσεις για το ίδιο το μπλογκ -τι πληροφορίες ή φωτογραφίες θα ήθελαν.
Αυτή η ανάρτηση είναι αφιερωμένη στους τελευταίους. Καλώ όποιον έχει κάποια τέτοια πρόταση να κάνει, να τη γράφει εφεξής εδώ. Αν οι προτάσεις είναι σκόρπιες σε διάφορες αναρτήσεις, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο κάποιος να πει κάτι που έχει ήδη απαντηθεί σε άλλο σημείο του μπλογκ. Θα προσπαθήσω, μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρει το Blogger, να κάνω την παρούσα ανάρτηση εύκολα εντοπίσιμη.
Θα μεταφέρω εδώ όσα σχόλια τέτοιου τύπου έχουν ανέβει στις άλλες αναρτήσεις. Προς το παρόν θα τα αφήσω και στην αρχική τους θέση, και σε μερικές μέρες, μόλις αντιληφθώ ότι έπιασε, θα τα σβήσω και θα μείνουν μόνο εδώ.
Εντωμεταξύ, δυο λόγια για το πώς το δουλεύω το μπλογκ:
Κατ' αρχήν, το μπλογκ αφορά τα πακέτα και όχι τα τσιγάρα. Κάθε πληροφορία σχετικά με τα ίδια τα τσιγάρα, είτε εγκυκλοπαιδική (π.χ. τα κατασκεύαζε η τάδε εταιρεία, είχαν τόση νικοτίνη κλπ.) είτε προσωπική (α ρε τι μου θύμισες τώρα, τα κάπνιζα τον καιρό που τα είχα με το Λενιώ κλπ.) είναι ευπρόσδεκτη, και μερικές τέτοιες ρίχνω κι εγώ, αλλά ως γενική αρχή θεωρώ ότι αυτές οι πληροφορίες είναι κάτι επιπλέον και όχι το κεντρικό θέμα. Το κεντρικό θέμα είναι τα πακέτα και ειδικότερα τα πακέτα της συλλογής μου.
Η συλλογή, που έχει κλείσει εδώ και πολλά χρόνια, κάπου πριν το 2000 (δεν είμαι απόλυτα βέβαιος ποιο διάστημα ήμουν ενεργός συλλέκτης), βρίσκεται καταχωνιασμένη σε κάτι χαρτόκουτες. Οι χαρτόκουτες είναι σ' ένα υπόγειο. Το υπόγειο είναι στην πολυκατοικία του πατρικού μου σπιτιού. Εγώ μένω αλλού.
Το περιεχόμενο της κάθε χαρτόκουτας δεν ακολουθεί κάποιο κριτήριο. Τα πακέτα αποθηκεύτηκαν όπως χωρούσαν.
Κάθε που περνάω από το πατρικό μου κάνω και μια επίσκεψη στο υπόγειο. Ανοίγω μια χαρτόκουτα και τραβάω φωτογραφίες. Το υπόγειο δεν έχει καμία ώρα της ημέρας φυσικό φως. Τον καλύτερο τρόπο να τραβάω φωτογραφίες ακόμη τον ψάχνω. Αρχικά απλώς τα ακουμπούσα, πολλά μαζί, σ' ένα τραπέζι κάτω από τη λάμπα του ταβανιού. Όμως αυτή η λάμπα αλλοιώνει τα χρώματα. Το έψαξα από δω, το έψαξα από κει. Την τελευταία δόση φωτογραφιών την έβγαλα ως εξής: Έστηνα ένα ένα πακέτο όρθιο, στο τάδε συγκεκριμένο ράφι, δίπλα στον γνώμωνα (τον τρίγωνο χάρακα), ο οποίος εξυπηρετεί και για να υπάρχει αντικειμενική κλίμακα των μεγεθών αλλά και για στήριγμα. Απέναντι από το ράφι έβαλα ένα σκαμνί (το οποίο παρέπαιε, οπότε χρειάστηκε και χαρτάκια κάτω από το ένα πόδι για να ισορροπήσει). Από όλες τις κούτες και κιβώτια που αφθονούν σ' αυτή την αποθήκη, βρήκα ποιες μπορώ να βάλω πάνω στο σκαμνί μέχρι να πετύχω τον ιδανικό συνδυασμό, ώστε να ακουμπάω σταθερά τη μηχανή στο σωστό ύψος. Άνοιξα την πόρτα ενός ντουλαπιού, κρέμασα μια δυνατή λάμπα κρεβατιού (με μανταλάκι) που υπήρχε, βρήκα τη γωνία από την οποία ο φωτισμός του πακέτου είναι ο καλύτερος δυνατός (στο μέτρο που το επιτρέπει το πολύ κοντό καλώδιο της λάμπας). Και άρχισα να τραβάω ένα ένα τα πακέτα μπρος και πίσω.
Στην πορεία μπορεί να βρω και καλύτερο τρόπο να οργανώσω το στούντιο, πάντως ας μην αμφιβάλλει κανείς ότι γίνονται προσπάθειες για το καλύτερο.
Δεν είναι βέβαια δυνατόν να ανοίξω μια κούτα πριν μαζέψω την προηγούμενη, γιατί τα πακέτα θα γεμίσουν το σύμπαν. Συνεπώς, αν σε μία κούτα υπάρχει ένα πακέτο και στην επόμενη το ζευγάρι του, πρόκειται για ένα γεγονός που θα περιμένει την αποπεράτωση ολόκληρης της φωτογράφισης για να μπορέσει να αξιοποιηθεί, δηλαδή:
Οι ατομικές φωτογραφίες πακέτων μπορούν να συνδυαστούν έτσι ώστε σε μία ανάρτηση να συγκεντρώσω π.χ. όλα τα Μάλμπορο. Καθώς όμως αυτή τη στιγμή δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω ποιες χαρτόκουτες έχουν πακέτα Μάλμπορο, αυτό δε θα γίνει παρά όταν θα έχω βγάλει ατομική φωτογραφία του κάθε πακέτου.
Πριν διαμορφώσω αυτό το σύστημα έβγαζα ομαδικές φωτογραφίες, από πακέτα που δεν είχαν κατ' ανάγκην κάτι κοινό, εκτός ότι βρίσκονταν στην ίδια χαρτόκουτα. Αυτά τα πακέτα θα ξαναφωτογραφηθούν ένα ένα. Αν στην πορεία βρω κάποιο καλύτερο σύστημα, και πάλι θα το εφαρμόσω σε όλα τα πακέτα -συμπεριλαμβανομένων όσων έχω ήδη τραβήξει. Ο τελικός στόχος είναι να υπάρχουν ατομικές φωτογραφίες του κάθε πακέτου, όλες στο ίδιο στυλ. Αυτό θα γίνει, απλώς παρακαλώ για την υπομονή σας.
Τον καιρό που η συλλογή ήταν σε δράση και εξέλιξη, καταχωρούσα κάθε πακέτο σε μια λίστα, μαζί με κάποιες βασικές πληροφορίες όπως λ.χ. τη χώρα προέλευσης. Αυτή τη λίστα την έχω εδώ, όχι στο υπόγειο. Τη συμβουλεύομαι για να δώσω τα στοιχεία του κάθε πακέτου που αναρτώ. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν έχω ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο και το πακέτο και τη λίστα και τον υπολογιστή όπου γράφω, κάποιες πληροφορίες χάνονται. Παράδειγμα: τραβάω ένα πακέτο Μάλμπορο μένθολ σκληρό κιγνγκ σάιζ, μπρος και πίσω, έρχομαι εδώ, ανοίγω τη λίστα για να δω από ποια χώρα είναι, και διαπιστώνω ότι έχω δύο τέτοια πακέτα, ένα από Αυστρία κι ένα από Γερμανία. Η φωτογραφία δε δηλώνει αν αυτό είναι το γερμανικό ή το αυστριακό, αφού ακόμα και η προειδοποίηση υγείας είναι και τις δύο φορές στα γερμανικά. Ενώ αν είχα το ίδιο το πακέτο στα χέρια μου τη στιγμή που ετοιμάζω την ανάρτηση, θα έβλεπα τη σχετική διευκρίνιση που θα υπάρχει κάπου. Παιδιά τι να κάνουμε! Στο τέλος θα υπάρχουν δύο φωτογραφίες που θα λένε «δύο πακέτα όμοια, ένα από Γερμανία κι ένα από Αυστρία, δεν ξέρω ποιο είναι ποιο». Σκοπεύω να ανεχθώ αυτή την ατέλεια.
Η λίστα είναι αρκετά λεπτομερής για όσα πακέτα περιλαμβάνει, φαίνεται ωστόσο ότι κάποια μου είχαν ξεφύγει και δεν τα καταχώρισα. Στην ουσία η πρώτη πλήρης απογραφή της συλλογής γίνεται τώρα.
Τα σχόλια που ακολουθούν τα έχω μεταφέρει από άλλες αναρτήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέπε καλή αρχή στο μπλόγκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌντως ήταν καλή ιδέα να μας παρουσιάσεις τα πακέτα σου.Έτσι μπορώ και εγώ (και όποιος άλλος ενδιαφέρεται) να δω σε τι κατάσταση είναι κάποια πακέτα που με ενδιαφέρουν.
Όπως βλέπω είναι σε πολύ καλή κατάσταση τα περισσότερα.
Θα ήταν ακόμα καλύτερα να έβαζες και μια-μια φωτογραφίες ειδικά σε συλλεκτικά πακέτα,για να βλέπουμε τι υπάρχει και στην πίσω πλευρά.
Εμείς θα τα πούμε και στο email.
Χαιρετώ.
Κωνσταντίνος.
Ξέρεις ποια είναι η δυσκολία; Τα πακέτα δεν τα έχω εδώ στο σπίτι. Μια στα τόσα κάνω μια επίσκεψη στο υπόγειο του πατρικού μου, τραβάω μια παρτίδα φωτογραφίες, και σιγά σιγά τις ανεβάζω. Έχω εδώ τη λίστα που έφτιαχνα τότε παράλληλα με τη συλογή, με καταχωρίσεις του τύπου Marlboro KS Σ 25'ς (ΗΠΑ), δηλ. κινγκ σάιζ σε σκληρό πακέτο των 25 τσιγάρων από ΗΠΑ (οπότε ξέρω ότι το 25άρι πακέτο είναι από ΗΠΑ - αν τύχει να έχω το ίδιο πακέτο από δύο χώρες, ακόμη κι αν έχει διαφορές στην εμφάνιση, συχνά η φωτογραφία και η καταχώριση δεν αρκούν για την ταύτιση).
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια περαιτέρω πληροφορίες θα πρέπει να κρατάω σημειώσεις καθώς φωτογραφίζω, ή να φτογραφίζω και μια τρίτη πλευρά από το πακέτο. Γίνεται περίπλοκο!
Εντάξει, δε γράφω και τη Cigarettespedia. Μια αναδίφηση κάνω, σ' ένα παρελθόν όχι πολύ παλιό αλλά τόσο διαφορετικό...
Χαιρε Μοντιλιάνι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοιτα, σωστή η σκέψη, αλλά πρακτικά κομματάκι αδύνατη. Απο ενα σημείο και μετά χάνεσαι και θέλει τρελό χρόνο. Πάντως μου θύμισες τις εποχές που κάπνιζα Πρίνς, όταν είχε 14 πίσσα. Το επόμενο βαρύτερο που γνώριζα ήταν το ΣΕΚΑΠ με 17! Τρελες καταστάσεις, μέχρι που είδα τσιγάρα από Ινδονησία και μου εφυγε η μαγκιά. Κάτι 50αρια πίσσα, 58 και δε συμμαζεύεται...Ωστόσο επιμένω οτι είναι πολύ καλή η ιδέα σου και θα ήταν τρομερά ενδιαφέρον να γίνει ενα τόπικ για συζήτηση και με άλλους φίλους.
Συμφωνω,η πισσα,η νικοτινη αλλα και ο κατασκευαστης ειναι must.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδιά, δεν έχετε άδικο. Αλλά προσπαθώ να κάνω ένα μπλογκ για τα πακέτα, όχι για τα τσιγάρα. Και μάλιστα για τα συγκεκριμένα πακέτα της συλλογής μου. Το ότι ξεφεύγω και αρχίζω τις ιστορίες είναι απλώς έλλειψη αυτοσυγκράτησης, συγγνωστή ελπίζω όταν μιλάμε για πράγματα φορτωμένα με χιλιάδες αναμνήσεις (που λέει και το άσμα), δεν είναι πολιτική της σελίδας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος άλλος δεν μπορεί να συγκρατηθεί και θέλει να μοιραστεί και τις δικές του ιστορίες-αναμνήσεις, be my guest. Αλλά ο τομέας όπου θα επιδιώξω εξαντλητική πληρότητα είναι μόνο η περιγραφή των πακέτων. Όλα τα άλλα είναι εξτραδάκια!
Αν μπορεις φωτογραφιζε και τα πλαγια του πακετου,για να βλεπουμε κατασκευστη,χωρα κατασκευης,πισα και νικοτινη κ.λ.π. Οι πιο ενδιαφερουσες πληροφοριες παντα ειναι εκει
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτές ήταν οι επανεκδόσεις παλιών σχολίων. Ό,τι άλλο δημοσιευτεί από δω και κάτω είναι πρωτότυπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαντώ σε σχόλιο του Ανώνυμος 7.9.2012, αν μου επιτρέπει βέβαια και ο διαχειριστής του μπλογκ. Το να κάθεσαι και να φωτογραφίζεις πακέτα, να τα περνάς στον ΗΥ και να τα ανεβάζεις φαίνεται πράγμα διασκεδαστικό, αλλά στην πραγματικότητα είναι υπερβολικά χρονοβόρο και σπαστικό. Προσωπικά, το επιχείρησα για ενα μεγάλο διάστημα με τα ξένα πακέτα που είχα στη συλλογή μου, αλλά εν τέλει τα παράτησα. Μην ζητάτε παρακαλώ να φωτογραφίζει ο άνθρωπος τα πακέτα πλαγίως ή σε όποια άλλη γωνία θέλετε. Το γεγονός οτι τα πακέτα αναρτώνται ενα ενα είναι ήδη τεράστιο βήμα και θέλει πάρα πολύ χρόνο. Οι πιο ενδιαφέρουσες πληροφορίες μπορεί μεν να είναι εκεί, όπως αναφέρει το σχόλιο, αλλά δεν θα ζητήσουμε απο τον Πέπε να κάνει και 3D modeling των πακέτων. Ρωτήστε, όποιος θέλει, τις σχετικές πληροφορίες. Είναι πιο απλό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνω και εγω πως πρεπει να αναφερονται πισσα και νικοτινη καθως και κατασκευαστης + trade mark owner και barcode. Aν υπαρχει θεμα με την φωτογραφιση,ας μπαινει ως διευκρινηση κατω απο τα πακετα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡιξτε και μια ματια στον ισοΘεο Αυστριακο Zigsam.
Πώς όμως θα γίνουν όλα αυτά; Θα πρέπει για κάθε πακέτο, μόλις το βγάλω φτγρ και πριν βγάλω το επόμενο, να ανοίγω ένα κιτάπι και να γράφω: «Στο Μάλμπορο τάδε (με όλες τις διευκρινίσεις ώστε να μην το μπερδέψω με άλλο πακέτο Μάλμπορο) ο κατασκευαστής είναι αυτός, οι περιεκτικότητες εκείνες κλπ.», δηλαδή τρεις-τέσσερις φορές το χρόνο μιας διαδικασίας που ήδη ο Λάμπρος περιέγραψε ως ιδιαίτερα χρονοβόρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Zigsam έχεις δίκιο, έχει πολύ πλήρη τεκμηρίωση. Υποψιάζομαι όμως ότι ο Zigsam πρώτον, έχει τον υπολογιστή του στον ίδιο χώρο με τα πακέτα (πράγμα που κάνει απέραντη διαφορά) και δεύτερον, τα καταχωρεί στο ρυθμό που τα αποκτά και όχι όλα μαζί αναδρομικά.
Επίσης, ο Zigsam έχει 18.000 πακέτα. Μελετώντας τα στοιχεία που παραθέτει, μπορεί κανείς να κάνει από διδακτορική διατριβή μέχρι εγκυκλοπαίδεια. Εγώ έχω 700 ή 800. Και να ήθελα δεν μπορώ να βγάλω την ιστορία του τσιγάρου, οπότε προς τι να βάλω εξαντλητικές λεπτομέρειες; Να είχα το ίδιο πακέτο με όλες τις διαδοχικές αλλαγές στον κατασκευαστή, τον εισαγωγέα, την τιμή και τις περιεκτικότητες, και αυτό για όλες τις μάρκες, να πω εντάξει...
Δεν υποτιμώ όλες αυτές τις λεπτομέρειες, αλλά ξεπερνούν και τους στόχους μου και το χρόνο μου. Προτιμώ να γράφω «αυτά τα τσιγάρα τα κάπνιζα όταν τα είχα με το Λενιώ», που επίσης παίρνει χρόνο αλλά είναι ευχάριστος χρόνος.
Αυτό ας μην εκληφθεί ως οριστική απόρριψη. Την επόμενη φορά που θα κατέβω στο υπόγειο δεν αποκλείεται να διαπιστώσω ότι υπάρχει κάποια πολύ απλή λύση ώστε να γίνουν κι αυτά. Μέχρι στιγμής έχω κάνει τρεις δόσεις φωτογράφησης. Είμαστε ακόμη στην αρχή και ανοιχτοί σε ιδέες!
Στη συζητηση που γινεται περί ανάρτησης κατασκευαστών και αναλογιων, να προσθέσω οτι ο Ζιγκσαμ σκανάρει τα πακέτα του αμέσως μόλις τα παραλάβει. Αυτό σημαίνει οτι όλες οι πληροφορίες φαίνονται ευκρινώς, κάτι που με τη φωτογραφική δεν είναι καθόλου εύκολο. Το έχω δοκιμάσει προσωπικά επειδή μερικά πακέτα έχουν πολύ όμορφα στοιχεία στα πλάγια τους και αξίζει τον κοπο να τα παραθέσει κανείς, αλλά είναι δύσκολο να γινει με μια φωτογραφική. Το πρόβλημα στην περίπτωση του Πέπε είναι πιο πρακτικό, επειδή δεν έχει τα πακέτα μαζί του. Επειδή τυγχάνει να έχω Μάλμπορο μέντα, που ανέφερε ο Πέπε ως παράδειγμα, και απο Γερμανία και απο Αυστρία, είναι τρομερά δύσκολο να τα ξεχωρίσεις απο μια φωτογραφία. Αν δεν τα εχεις στα χέρια σου για να δεις οτι το γερμανικό έχει ταινία φόρου ενω το αυστριακό όχι, δεν θα καταλάβεις. Και στην τελική, νομίζω οτι οφείλουμε να σεβαστούμε και τον χρόνο και τον κόπο ενός ανθρώπου, ο οποίος φιλοτιμήθηκε να ανεβάσει τις αναμνήσεις του και να τις μοιραστεί μαζί μας. Συμφωνώ απόλυτα οτι είναι καλό να αναφέρονται περισσότερες πληροφορίες, αλλά δεν θα επιμείνω ώστε να μπει ο Πέπε σε περισσότερο κόπο απ᾽οσο έχει ήδη μπει. Φαντάζομαι οτι είναι ολόκληρη επιχείρηση να κάνει αυτη τη διαδικασία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ,αγαπητε να εισαι και λίγο καλλιτεχνικη φυση.Καλυτερα κατι να γινει καλα και σωστα,εστω και με βραδυτερους ρυθμους,απο το να γινει κάτι γρηγορα και μέτρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω εκανα τα λάθος όταν ξεκινησα το blog να κανω καμια δεκαρια αφιερωματα τον μηνα,αφου δεν φανταστηκα πως θα κρατουσε τόσο η ιστορία και θα υπηρχε τοσο ενδιαφερον,με αποτελεσμα τα περισσοτερα να ειναι κακογραμμενα και πολυ ελλειπη.Αν το ξαναρχιζα θα πηγαινα πιο αργα και πιο σοβαρα.
Πάντως ομολογω πως σκυλοβαριεμαι πλεον να ανεβαζω νεα topic,αν και καπνισα πολλα τσιγαρα απο το εξωτερικο τελευταια.Περισσοτερο την βρισκω να διαβαζω σχόλια στο δικο μου ή στα αλλα blog χωρις να πολυπαρεμβαινω.
Αυτα στα γραφω,για να τα εχεις στο πισω μερος του μυαλου σου.
Δε διαφωνώ με τον Πέτρο. Προσωπικά βαριέμαι κι εγώ πλέον να ανεβάζω. Έκανα μια ανακατάταξη πρόσφατα στις κούτες μου και ανακάλυψα οτι εχω καποια πακέτα πολύ παλιά. Μου ήρθε κι ενα σοβιετικό από τη δεκαετία του '50 και ψήθηκα λίγο να κάνω νεα σελίδα με αυτά τα παλιά πακέτα. Αλλά φυσικά το μετάνιωσα...Νομίζω πάντως πως μπορούμε λίγο ή πολυ να συνεισφέρουμε στη σελίδα του Πέπε κάνοντας σχόλια σχετικά με κατασκευαστές και αναλογίες τσιγάρων, ό,τι μπορεί και ό,τι θυμάται ο καθένας φυσικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορώ να κρίνω το μέτριο ή καλό για τη δική μου δουλειά, αλλά οι στόχοι του μπλογκ είναι σαφείς. Η ιστορία του τσιγάρου δεν περιλαμβάνεται μεταξύ τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή παρά ταύτα μερικές από τις πληροφορίες που αναφέρετε δεν είναι άνευ ενδιαφέροντος, στον τελευταίο κύκλο φωτογραφίσεων πήρα και μερικές πλαϊνές πλευρές. Πρέπει να πω ότι είναι πολύ πιο δύσκολο: ή η μηχανή δυσκολεύεται να εστιάσει σε τόσο μικρό αντικείμενο ή δεν ξέρω τι άλλο, πάντως 9 στις 10 ήταν για πέταμα. (Τα πλαϊνά από 4 πακέτα μαζί, τα βγάζει κανονικά. Από ένα, αρνείται! Και βέβαια αυτό το βλέπω αφού γυρίσω σπίτι και τις δω στον υπολογιστή, από την οθονίτσα της μηχανής φαίνονται εντάξει.)
Μερικές πρώτες διαπιστώσεις:
1. Μπαρ κόουντ σε γενικές γραμμές δεν υπάρχουν. Μόνο σε λίγα ξένα πακέτα.
2. Τα φουλ φλέιβορ τσιγάρα κινούνταν γύρω στο 14 προς 1-1,2. Ακόμη και μερικά πολύ βαριά τσιγάρα, π.χ. Ζιτάν, δεν πήγαιναν πολύ παραπάνω. Αντίθετα τα λάιτς ήταν περίπου όπως και σήμερα, μεταξύ 6&0,6 και 8&0,8. Αυτό σημαίνει ότι τότε ο καπνιστής είχε όντως νόημα να διαλέξει κανονικό ή λάιτ, γιατί η διαφορά θα ήταν προφανώς αισθητή. Σήμερα, μέσα σε μία κλίμακα από το 1 μέχρι το 10, οι εταιρείες καλούνται να στριμώξουν τέσσερις διαβαθμίσεις ελαφρότητας. Οι διαφορές δεν μπορεί παρά να είναι ασήμαντες.
3. Βρήκα αρκετά πακέτα με ενδείξεις του τύπου «μετρήσεις σύμφωνες με τη νομοθεσία έδειξαν ότι ΚΑΤΑ ΜΕΣΟ ΟΡΟ η πίσσα και η νικοτίνη σ' αυτά τα τσιγάρα είναι τάδε». Μερικές φορές μάλιστα γράφουν και από-έως. Σήμερα οποιοσδήποτε υπαινιγμός ότι τα ποσοστά είναι κατά προσέγγιση απαλείφεται. Ο νόμος λέει «γράψτε πόσο» κι εκείνοι τι να κάνουν, πετάνε ένα νούμερο. Αν ισχύει γράψε μου!
Στα σχόλια που μετέφερα εδώ από άλλες αναρτήσεις έκανα μια γκάφα. Ένα το έσβησα και από την αρχική και από εδώ. Ήταν ενός φίλου με το όνομα Μοντιλιάνι, και έλεγε λίγο πολύ «δίνε και πληροφορίες για πίσσα-νικοτίνη, να δούνε οι νέοι ότι παλιά τσιγάρο με 10 και 0,1 ήταν ανέκδοτο». Λυπάμαι, δεν έγινε από πρόθεση λογοκρισίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέτρος: «Πάντως ομολογω πως σκυλοβαριεμαι πλεον να ανεβαζω νεα topic,αν και καπνισα πολλα τσιγαρα απο το εξωτερικο τελευταια.Περισσοτερο την βρισκω να διαβαζω σχόλια στο δικο μου ή στα αλλα blog χωρις να πολυπαρεμβαινω.»
ΑπάντησηΔιαγραφήΟκ, ανθρώπινο και κατανοητό, αλλά πάντως εμείς, τουλάχιστον εγώ δηλαδή, περιμένουμε και νέες παρουσιάσεις.
Ρε παιδιά να σας πω κάτι; Καλή η ακρίβεια, η ευκρίνεια και η λεπτομέρεια στην πληροφορία. Αλλά κάνοντας μια ανασκόπηση των μέχρι τώρα αναρτήσεων, βρίσκω ότι οι παλιές με τις ομαδικές φωτογραφίες είναι πιο ωραίες και πιο εύχρηστες από τις καινούργιες με τις ατομικές. Φυσικά έχουν το πρόβλημα ότι δεν περιλαμβάνουν ομοειδή πακέτα, απλώς όσα έτυχε να είναι στην ίδια κούτα, αλλά γι' αυτό υπάρχουν οι ετικέτες (χωρίς βέβαια να λύνουν το πρόβλημα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδη δεν ηξερα πού αλλου να γραψω, γραφω εδω κι ας ειναι ασχετο. Θα ηθελα να επικοινωνησω με τον Πεπε και δεν εβρισκα πουθενα ενα mail, κατι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ειναι ευκολο, να δημοσιευτει καπου να επικοινωνησουμε, ευχαριστω!
Αν αφήσεις κάποιο στοιχείο επικοινωνίας, είμαι στη διάθεσή σου. Περί τίνος πρόκειται;
ΑπάντησηΔιαγραφή(Αν είμαι ονλάιν, πράγμα που συμβαίνει αρκετές ώρες την ημέρα, τα σχόλια τα βλέπω αμέσως. Ακόμη κι ένα στοιχείο που δε θα ήθελες κανονικά να δημοσιεύσεις, μπορείς να το γράψεις, να το κρατήσω και να σβήσω το σχόλιο.)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔοκιμαστικό σχόλιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΤις προάλλες, ανακαινίζοντας ένα παλιό μου διαμέρισμα, ξηλώσαμε το παλιό πάτωμα και βρήκαμε από κάτω ένα άδειο πακέτο Παπαστράτος Φίλτρο Νο 2, προφανώς τα τσιγάρα του πατωματά. Πρέπει να έμεινε εκεί κάτω μισόν αιώνα... μια και η οικοδομή χτίστηκε αρχές 60.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν έχεις φωτογραφία, δώσε μου ένα email να σου τη στείλω.
-Χρίστος από Θεσσαλονίκη
Χα! Πολύ ωραίο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή αποφεύγω να γράφω το μέιλ δημόσια (ήδη το μπλογκ το σπαμάρουν διάφορες μηχανές ψαρέματος διευθύνσεων), θα κάνουμε ένα κόλπο που απαιτεί να είμαι όλη την ώρα ονλάιν. Αυτό τον καιρό δεν είμαι, είμαι διακοπές. Από Σεπτέμβρη, Χρίστο, θα σου ρίξω ένα σημείωμα εδώ κι αν έχεις ακόμα τη φτγρ μιλάμε για την ανταλλαγή μέιλ.
Σ' ευχαριστώ πολύ.
Εξαιρετικό μπλογκ! Δε χόρταινα να το χαζεύω. Η αισθητική πολλών από τα πακέτα της παρουσίασης αγγίζει τα όρια της υψηλής τέχνης!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι μεγάλο έγκλημα αυτό που κάναν οι υπηρεσίες υγείας βάζοντας τις κηδειοταμπέλες στα πακέτα. Δυστυχώς δεν μπορούν να εκτιμήσουν το γεγονός ότι ένα πακέτο τσιγάρων είναι κι αυτό ένα έργο γραφιστικής τέχνης όπως ακριβώς τα εξώφυλλα δίσκων και βιβλίων.
Ασε, που δε στάθηκε ικανό ν'αποτρέψει και αυτούς που θέλουν να καπνίσουν στο φινάλε.
Συγχαρητήρια φίλε. Προσπάθησε μόνο να βελτιώσεις την ποιότητα των φωτογραφιών σου. Στις μέρες μας η σύγχρονη τεχνολογία βοηθάει τόσο με την υψηλή ανάλυση που σου παρέχει όσο και με τη διευκόλυνση στο ζουμάρισμα. Προσπάθησε να φωτογραφίζεις σε φωτεινό δωμάτιο με φως ημέρας αν είναι δυνατόν και σ'ευθεία από το θέμα σου για να μην έχεις γυαλάδες ή λάθος οπτική (γωνίες κλπ) στο τελικό αποτέλεσμα. Απέφευγε το φλας.
Και πάλι συγχαρητήρια...
Γιώργος
Φίλε άργησα να το δω το σχόλιό σου. Σ' ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε με με τις φωτογραφίες, έχω τραβήξει το διάολό μου! Φωτεινό δωμάτιο δεν παίζει. Η συλλογή είναι σ' ένα υπόγειο, και μερικές φορές που έφερνα λίγα λίγα πακέτα στο διαμέρισμα, κι αυτό ανήλιαγο είναι. Μερικά δεν είναι με φωτογραφική αλλά με σκάνερ. Στο υπόγειο, μέχρι να στήσω όλα τα έπιπλα το 'να πάνω στ' άλλο για να πετύχω να είναι το πακέτο και η μηχανή εντελώς παράλληλα, σε σωστή απόσταση, ίδιο ύψος, η μηχανή ακίνητη και ο φωτισμός κάπως ανεκτός, ήταν μια ταλαιπωρία. Όσο για την ανάλυση, αρχικά ήταν τεράστια (ακόμη και σ' εκείνες που λόγω φωτισμού φαίνονται χοντρόκοκκες), αλλά μετά μπούκωσε ο μπλόγκερ και εκεί άρχισε άλλο πανηγύρι...
Δεν το αμελώ καθόλου το θέμα που θίγεις, αλλά κάποια στιγμή σήκωσα τα χέρια.
Και πάλι κάτω από αυτές τις συνθήκες που περιγράφεις δεν τα πήγες καθόλου άσχημα. Μια χαρά είσαι. Το μεράκι μετράει σ'αυτά τα πράγματα. Η συλλογή σου είναι εξαιρετική...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος
Εχω 10 πακετα Μαλμπορο 5 σκληρα 5 μαλακα χρονολογιας 2000 με παραστασεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο αγρια δυση κλειστα ολα και στο. Μακρυ κουτι τους ειναι σαν να τα πηρες τωρα απ το περιπτερο τα εχω κρατημενα κι ας μη καπνιζω τωρα πια φιλοι μου καλοι τα συγκεγκριμενα αν γνωριζεται εχουν αξια για
Πωληση σας ευχαριστω
do you want to exchange? gia_9@hotmail.it
ΑπάντησηΔιαγραφήbest wishes
do you want to exchange? gia_9@hotmail.it
ΑπάντησηΔιαγραφήbest wishes
Βρηκα ενα Marlboro με κολυμμένες επάνω sto paketo,
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι κάτω από την ζελατίνα,4 ταινίες φόρου καπνού.
Καλησπέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και το σχόλιό μου δεν έχει να κάνει με το μπλογκ αυτό καθεαυτό, εντούτοις το δημοσιεύω εδώ αφού δεν πρόκειται για συγκεκριμένη μάρκα.
Θα ήθελα τη βοήθειά σας σχετικά με το θέμα ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΚΕΤΩΝ ΑΠΟ ΖΩΥΦΙΑ, ΕΝΤΟΜΑ κλπ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ ΤΡΥΠΕΣ ΣΤΑ ΠΑΚΕΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΙ ΕΓΩ ΤΙ ΑΛΛΟ.
Μου φαίνεται ότι κάπου είχε ξανασυζητηθεί το συγκεκριμένο, αλλά το επαναφέρω.
Έχετε καμιά ιδέα θεωρητικά ή που έχετε εφαρμόσει εσείς;
Φαντάζομαι ότι το πρόβλημα προκύπτει αν μιλάμε για γεμάτα πακέτα ή τέλος πάντων με μερικά τσιγάρα μέσα. Και όχι για αδειανά πακέτα.
Το ρωτάω γιατί τον τελευταίο καιρό έχω δει εντομάκια στα κουτιά τα οποία δεν ξέρω τι ρόλο μπορεί να παίξουν, αλλά δεν μ'αρέσει κ πολύ. Κι φοβάμαι μην ξυπνήσω μια μέρα και δω τα πακέτα κατεστραμμένα.
Όποια γνώμη, καλοδεχούμενη.
Ευχαριστώ Πέπε για τη φιλοξενία.