Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

GUEST: ΔΩΔΕΚΑ ΠΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΕΣ ΚΑΣΕΤΙΝΕΣ

Μια καταπληκτική ομάδα από παλιά έως πολύ παλιά ελληνικά πακέτα κασετίνες. Δεν ανήκουν στη συλλογή μου (εκτός από μερικά που τα ξαναέχω κι εγώ), η φωτογραφία είναι του συλλέκτη και διαδικτυακού φίλου Δημήτρη Α. και μου την έστειλε. Ευχαριστώ πολύ Δημήτρη.


1, 2, 3. Δελφοί φίλτρα, του Κεράνη: παλιότερο χωρίς προειδοποίηση (ή με προειδοποίηση στα πλαϊνά), νεότερο με σεμνή προειδοποίηση εμπρός, και πρόσφατο με νεκροτάμπελο, όπως κυκλοφορούσε μέχρι το κλείσιμο του Κεράνη. Βλ. και εδώ.
4. Άνθος, άφιλτρο, της εταιρείας Ν. Μαργαρίτη. Υποθέτω πολύ παλιό, δεν υπήρχε τέτοιο πράγμα από τότε που άρχισα να καπνίζω.
5, 6, 7, Έθνος, του Κεράνη. Το πρώτο πακέτο, με φίλτρο, το ήξερα ως «Έθνος Εξαιρετικά», εδώ όμως ο τίτλος είναι άλλος, «Έθνος Λευκό»! Το δεύτερο είναι το αντίστοιχο άφιλτρο. Βλ. και εδώ. Το τρίτο, επίσης άφιλτρο, μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση γιατί το νεκροτάμπελο δείχνει ότι ότι είναι σχετικά πρόσφατο, από τα τελευταία χρόνια πριν το κλείσιμο της εταιρείας. Δεν είχα ιδέα ότι υπήρξε.
8. Ego άφιλτρο. Πρέπει να είναι των Γιαννουκάκη-Πρωτόπαπα, και προ του 1930 γιατί τότε έκλεισε η εταιρία, εκτός αν το σήμα το συνέχισε άλλη εταιρεία (δεν ξέρω αν το 1930 ήταν έτσι τα πακέτα, κασετίνες, μπορεί πάντως). Ο Πρωτόπαπας ήταν προπάππους μου και το πακέτο με συγκινεί όλως ιδιαιτέρως.
9. Athinai άφιλτρο, των Αφών Κωνσταντίνου που έβγαζαν τα Σαντέ. Ίσως πακέτο για εξαγωγή, γιατί αλλιώς θα το έγραφαν στα ελληνικά.
10. Ξάνθη 1 άφιλτρο, της Καπνοβιομηχανίας Ξάνθης. Άλλο τσιγάρο από το ομώνυμο «Ξάνθη» κινγκσάιζ άφιλτρο της ΣΕΚΑΠ.
11. Ελλάς Σπέσιαλ, άφιλτρο του Παπαστράτου. Το θρυλικότερο ελληνικό τσιγάρο και πακέτο της ιστορίας.
12. Noble άφιλτρο - δε γνωρίζω εταιρεία και εποχή.

15 σχόλια:

Γεώργιος Παπαδόπουλος είπε...

Το ego αφιλτρο που το βρηκες αφού ειπες ότι έκλεισε ή καπνοβιομηχανία το 1930.

Πέπε είπε...

Δεν ξέρω, όπως διάβασες άλλος έχει τα πακέτα και μου 'στειλε τη φτγρ και άλλος (εγώ) έγραψε την ανάρτηση. Αλλά υποθέτω σε παλαιοπωλείο, ή από άλλον συλλέκτη. Ή καμιά φορά ξεμένουν τέτοια πακέτα σε σπίτια και ανακαλύπτονται μετά από δεκαετίες από τον πρώτο που θα τους δώσει λίγη σημασία...

Δημήτρης Α. είπε...

΄Eτσι γίνεται με τα παλιά πακέτα. Γενικά με ψάξιμο (και χρήματα) μπορείς να βρείς ''διαμάντια''!
Όσον αφορά στο EGO, είναι του Καραβασίλη. Το γράφει στην μέσα πλευρά του καπακιού.
Το Noble είναι του Λέρτα.

Και μια ακόμα πληροφορία άσχετη με τη συγκεκριμένη ανάρτηση:
Καταργούνται τα Σαντέ και οι κασετίνες του Άσσου...

Ανώνυμος είπε...

Φιλε Δημήτρη ειμαι συλλέκτης πακέτων τσιγάρων και ενδιαφέρομαι για αγορά κάποιων πακέτων απο την συλλογή σου. Δεν ενδιαφέρομαι για ανταλλαγή ή πώληση δικών μου πακέτων.Μόνο για αγορά. Δινω απο 50 εως 100 ευρω για κάθε ενα πακέτο,ανάλογα με την σπανιότητα και την ηλικία του πακέτου. Για επικοινωνία στείλε μου email στο kostisrakis@hotmail.com

(Πέπε αν μπορεις φρόντησε να ενημερωθει ο Δημήτρης)

Πέπε είπε...

Κωστή, ενημέρωσα τον Δημήτρη.

Ανώνυμος είπε...

Eυχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Πριν μερικά χρόνια τυχαία στο ιντερνετ έπεσα σε μια σελιδά που ειχε ενα άρθρο για την Ελλάδα και το τσιγάρο,και εκει μέσα έγραφε για ενα παλαιοπωλείο στο μοναστηράκι στην Αθήνα που ειχε παλια και πολυ παλια πακέτα τσιγάρων και μπορούσες να τα αγοράσεις, αλλα δεν σημείωσα την διεύθυνση και το όνομα του μαγαζιού.Μηπως κάποιος απο Αθήνα ξέρει καποιο παλαιοπωλείο στο μοναστηράκι? Αν ναι, ας μου στειλει την διεύθυνση στο email kostisrakis@hotmail.com γιατι ενδιαφέρομαι για αγορά παλιών πακέτων τσιγάρων.

Leon είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Leon είπε...

Εχω αδερφε

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΟΡΑΖΩ ΠΑΛΙΑ ΠΑΚΕΤΑ ΤΣΙΓΑΡΩΝ.
ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΣΕΤΙΝΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ 80-70-60
ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΟΝΙΑ ΣΤΟ EMAIL kostisrakis@hotmail.com
και στο τηλεφωνο 6975856908.
Τιμή συζυτήσημη.

Unknown είπε...

καλησπερα σας,εχω ενα πακετο τσιγαρα βουλγαριας 1943 ξερετε αν αξιζει κατι

Δημήτρης είπε...

Σίγουρα ΚΑΤΙ θα αξίζει. Εξαρτάται από την κατάστασή του, αν είναι γεμάτο ή αδειανό...
Μια φωτογραφία βέβαια θα μας βοηθούσε.
Τι μάρκα είναι;

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα έχω 2 πακέτα ΑΣΣΟΣ 22 δραχμές σφραγισμένα μπορεί να μου πει κάποιος την χρονολογία τους και την συλλεκτική τους αξία kilis_xx@yahoo.gr

Unknown είπε...

Εχω Κασετινα παπαστρατος Νο 5 αδεια.Πειτε μου τιμη.6979389022

Πέπε είπε...

Φίλε μου δεν ξέρω. Δεν είμαι συλλέκτης, είμαι πρώην (προ 20+ ετών) συλλέκτης! Ελπίζω να βρεις από άλλον απάντηση.